11 april 2010

har börjat läsa en av rea böckerna jag köpte i februari, Snömannen av Jo Nesbö. detta är en deckare o egentligen inte min stil, men denna lät så spännande så jag gjorde ett undantag=) har inte läst jätte mkt men börjar redan bli lite skraj=) den är läskig, trodde inte jag kunde bli skrämd av en bok, men fel hade jag=) jag älskar att läsa, skönt att jag har börjat med det igen. man har ju sina perioder, o sen jag kom hem från thailand har jag inte läst en enda bok. där nere läste jag nog ut en 8 böcker, lite för lite egentligen. på 3,5 veckor hade jag nog hunnit med 15 stycken, det var bara platsen i väskan som fattades=)

detta står det om boken på cdon.se
Det är november och vintern har kommit till Oslo. En liten pojke tittar ut genom fönstret på en snögubbe som någon gjort i trädgården. Varför ser den så otäck ut och varför stirrar den upp på honom i stället för ut mot gatan?Nästa morgon är pojkens mamma borta och runt snögubbens hals sitter en halsduk... Kommissarie Harry Hole på Oslopolisen kopplar ihop kvinnan som anmälts försvunnen med ett anonymt brev han fått från någon som kallar sig Snömannen. Snart upptäcker han att det förekommit fler fall där gifta kvinnor försvunnit spårlöst samma dag som den första snön fallit. Kan polisen ha att göra med en seriemördare och utmanar denne mördare Harry Hole personligen genom sina dåd?

nu ska jag läsa vidare en stund o sen planera veckan som kommer=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0