21 januari 2010

då var det dan före dan=) sista dagen på jobbet är gjord. var en sorglig dag på jobbet idag, sista dagen som ida(the boss=) och jag jobbade tillsammans. när jag kommer tillbaka har hon börjat på nytt jobb, men tack vare det får jag en möjlighet och blir butikschef hos oss. en möjlighet och utmaning som ska bli skoj och inte minst väldigt lärorik=)

idag har vi tvättat, handlat och haft besök av min fina vän angelica. hon ska ju få en bebis om några månader och är så himla fin i sin mage. kände på den idag, så mysig=) blev snack om barnvagnar och elräkningar, vuxen ja visst, hihi=)

morgondagen är full proppad med stuff to do....
*fixa mina naglar
*växla pengar
*packa, har inte packat en pryl än så länge=(
*städa
*posta brev

nu ska jag nog börja samla ihop lite kläder, blir det ingen uppdatering imorgon får ni alla ha det så bra. jag hoppas vår resa går bra och att jag kommer hem i en del, igen i februari=)

vågar inte lova en daglig uppdatering från thailand men har öppnat en sida på resedagboken.se
mitt namn där är NinaEvelina.

kramar till er alla<3<3<3

20 januari 2009

kl 8 imorse tog jag sista sprutan innan resan. fanken vad ont det gjorde. jag gillar inte sprutor, lite mesigt egentligen=)

idag snöar det massor, sååå underbart!!! jag kommer sakna snön i thailand=) eller det känns som jag får det bästa av olika världar, idag vinterlandskap och på söndag sommar, sol och värme. och när jag kommer hem så är det snart vår...förhoppningsvis=)

nu ska jag fixa i hemmet, städa och ställa iordning! är ju skönt att komma hem till ett nystädat hus=)

19 januari 2010

så här kul hade jag och vera förra veckan. vi var ute på lång promenad i snön, vi charmade några äldre herrar som tyckte vera var himla söt, sen fick jag några riktigt goa pussar av sötnosen=) i 25 års present önskar jag mig en vovve, en söt liten hårboll... drömma kan man, hihi=) en katt kan oxå funka bra=)

min kusins katt aco, han som ligger i trappan en en riktig goding, som en bebis. ska jag träffa aco får jag ta med allergimedicin i mängder, men han e ju så go, kan inte motstå att hålla och klappa=) lilla kitty i korgen, vår älskling<3<3<3 det är ensamt hemma utan henne, men hon har det bra på sin lilla semester!!!

nu ska jag ut i det fina vädret, det har nog kommit ny snö över natten, yeay=)

17 januari 2010

idag gick vi upp vid halv tolv, jisses va skönt det var i sängen=) vi lämnade kitty igår=( så det kändes som vi var barn lediga idag, hihi=) vid 2 gick vi hem till pappa, det bjöds på god middag och glass till efterrätt. blev en massa thailand snack, jag har ju läst en massa guide böcker så jag fick ju berätta för släkten om en massa do's and dont's, hahah! ikväll har jag gjort färdigt teneriffa albumet, på tiden i och med att resan var förra året i mars! har oxå kollat fotboll, en relativt spännande match mellan arsenal och bolton=) martin varnade mig innan för att det är en massa bra matcher nu i veckan som kommer, en match i halvåret är lagom för min del. jag får fly hemmet eller iaf in i sovrummet när fotboll går varm på stora tvn=)

nu är det dags att sova, imorgon är det träning och jobb på schemat.
tjingeling=)

7 januari 2010

snart är det dags för årets (första=) semesterresa=) än så länge har vi bokat dit och hem resa, såklart=), flyg ner till Koh Samui och boende i en bungalow i tre dagar. har precis skickat en förfrågan till ett hotell i bangkok där vi ska vara i 4 dagar när jag ska shoppa shoppa och SHOPPA=)=)=) det är kul att sitta och kolla på en massa hotell och det bästa är att det är billigt så man kan unna sig något finare än vanligt=)

jag hoppas jag hamnar i paradiset där nere, vita stränder, palmer, varmt vatten och bra snorkling. jag längtar!

körde genom stan på vägen hem ikväll, massa ljus var tända för sonny. då blev det så verkligt, jag känner han inte nära men han finns inte längre. jag tänker på hans familj och hur svårt de måste ha det just nu, kan bara tänka mig och vill aldrig veta hur det känns!!! första gången jag träffade honom blev jag lite små kär, han hade grå tröja med musse pigg på och ljust fluffigt hår, vi var väl ca 12 år gamla. hade ett foto på han som bokmärke ett tag=) tråkigt slut för en fin människa<3